Spor Yaparken Konsantrasyonunun Artmasına Yardımcı Olacak 10 Şey

Spor yaparken dikkati dağılanlar veya bir türlü konsantre olamayanlar buraya! İşte egzersiz yaparken konsantrasyonunun en üst seviyeye taşımayı sağlayacak öneriler!

1. Motive edici bir müzik listesi hazırlamalısın.

Spora odaklanmanın en kolay yolu keyifli mi keyifli, seni gaza getirecek bir müzik listesinden geçiyor. Farklı tarzlarda hazırladığın müzik listesini dinlerken yapacağın harekete odaklanacağına eminiz.

2. Dikkat dağıtıcı unsurları etrafından kaldırmalısın.

Dikkatini dağıtabilecek televizyon ve benzeri şeyleri kaldırarak spor yaparsan gerçekten de spora odaklandığını görebilirsin. Evde spor yapıyorsan da sadece spor ile ilgilenebileceğin bir oda veya alana geçebilirsin.

3. Teknolojiden yararlanarak verileri kaydetmelisin.

Spor yaparken ne kadar kalori harcadığını, kalp atış hızının ne kadara çıktığını görmek sporunu daha odaklı şekilde yapmanı sağlayacaktır. Bu yüzden giyilebilir teknolojik letler ile sporunu kaydedebilirsin.

4. Spor yaparken zaman tutabilirsin.

Belirli programlar için veya hareketler için zaman tutarak hem daha etkili bir spor yapabilirsin hem de daha fazla odaklanabilirsin.

5. Kendi rutininin dışına çıkarak farklı egzersizler denemelisin.

Hep aynı egzersiz programını yapmak zaman içinde ilginin kaybolmasına yol açabilir. Bu yüzden de rutinin dışına çıkarak farklı programlar yapabilirsin. Bu sayede hem bedeninin farklı yerlerini çalıştırabilir hem de odağını güçlü tutabilirsin.

6. Motivasyonunu güçlendirebilirsin.

Spor yaparken bir harekette zorlanabilirsin, bu çok normal. Önemli olan kendine güvenmen. Pes etmeye çok yaklaştığın anlarda kendi kendine motivasyonunu güçlendirmen gerekir. Tam o anlarda başarabileceğine olan inancını tazelemeli ve daha fazlasını denemelisin.

7. Telefondan uzaklaşabilirsin.

Spor yaparken konsantrasyonunu dağıtan en etkili şeylerden biri cep telefonları. Bu yüzden egzersize başlarken telefonunu uzak bir yere koyup sessize alabilirsin.

8. Ergonomik spor aletlerini kullanabilirsin.

Yaptığın spora uygun ve ağırlıkta ergonomik spor aletleri kullanarak hem doğru şekilde sporunu yapabilir hem de hareketlere daha fazla odaklanabilirsin.

9. Spor programını daha önceden belirleyebilirsin.

Planlı ve programlı şekilde gidersen dikkatin daha zor dağılır ve bu şekilde spora daha fazla odaklanabilirsin.

10. Story ve fotoğraf çekimini spordan sonraya bırakabilirsin.

Tabii ki spor yaptığını paylaşmak her birimizin en doğal hakkı ama bunu sonraya bırakarak önce sporuna odaklanabilirsin.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*