Trendyol, 2025 Yılının İlk Yarısında Türkiye Alışveriş Haritasını Açıkladı
Trendyol, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’deki alışveriş trendlerini ve eğilimlerini paylaştı. Bu dönemde, 170 bin satıcı yaklaşık 400 milyon ürünü Trendyol aracılığıyla tüketicilerle buluşturdu.
En Popüler Ürünler ve Bölgelere Göre Tercihler
En çok alışveriş yapılan ürünler arasında t-shirt, pantolon ve sneaker yer alırken, farklı bölgelerde tercihler değişiklik gösterdi. Ege ve Marmara bölgesinde elbiseler, İç ve Doğu Anadolu’da telefon kılıfları, Karadeniz’de çorap, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu’da parfüm öne çıktı. Ayrıca, leke çıkarıcılar, kahve ve şuruplar gibi sağlıklı yaşam ürünleri de ilgi gördü.
- En çok alışveriş yapılan saatler: Akşam 9 – Gece 12
- Popüler ürünler: Bardak poşet çay, selülit kremi, tatlı sosları
Akşam 9 ile gece 12 saatleri arasında Trendyol’da en yoğun alışveriş gerçekleşti. Bu saat diliminde yapılan alışverişler, toplamın %23’ünü oluşturdu. En çok alışveriş yapanlar arasında 25-30 yaş arası kullanıcıların başı çekerken, bu grup içinde kadınlar %80’i oluşturdu.
E-İhracat Verileri ve Popüler Ürün Grupları
2025’in ilk 6 ayında Trendyol’un e-ihracatı sayesinde 17,2 milyon ürün yurt dışına gönderildi. İstanbul, İzmir, Kocaeli, Ankara ve Bursa en çok satış yapan şehirlerken, Bakü, Riyad, Bükreş ve Dubai en çok alışveriş yapılan şehirler arasında yer aldı. E-ihracatta en çok tercih edilen ürün grupları arasında t-shirt, alt-üst takım, pijama takımı, sneaker, pantolon ve gömlek bulunurken, İspanyol paça pantolon, çorap setleri, pamuklu pijama takımları ve güneş-yüz kremleri öne çıktı.