Prof. Dr. Durman: Öğrencinin başarısını görünür kılmak, sürdürülebilir öğrenmenin temeli

Yeditepe Üniversitesi’nden Akademik Başarı Ödülleri

Yeditepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, üniversitelerin sadece meslek kazandıran kurumlar olmadığını, genç bireylerin kimliklerini, hedeflerini ve yaşamlarıyla kurdukları ilişkileri inşa ettikleri yerler olduğunu vurgulayarak, bu doğrultuda Akademik Başarı Ödül Töreni düzenlediklerini belirtti. Prof. Dr. Durman, “Öğrencinin başarısını görünür kılmak, sürdürülebilir öğrenmenin temelidir” dedi.

Yeditepe Üniversitesi, bir akademik yılı 3.80 ve üzerinde not ortalaması ile tamamlayan öğrencilerini Akademik Başarı Ödül Töreni’nde ödüllendirdi. Öğrenciler, başarı belgelerini Yeditepe Üniversitesi Kurucu ve Onursal Başkanı Bedrettin Dalan, Rektör Prof. Dr. Mehmet Durman, rektör yardımcıları ve dekanların elinden aldı. Törende başarı ve gelecek inşası kavramları ön plana çıkarılırken, kadın öğrenciler yüzde 73’lük oranla erkek öğrencilerin önünde yer aldı.

Törende konuşan Prof. Dr. Mehmet Durman, gençlerin kendini yalnız hissetmediği bir üniversite ortamının psikolojik ve sosyal dayanıklılığı da desteklediğini dile getirdi. Prof. Dr. Durman, bir öğrencinin üniversiteye yalnızca bilgi edinmeye değil; kim olduğunu yeniden keşfetmeye, hata yapma cesaretini kazanarak gelişmeye geldiğini belirtti. Bu noktada üniversitenin güven veren bir alan sunmasının, öğrencinin potansiyelini ortaya koyabilmesi için hayati önemde olduğunu ifade etti.

”Üniversitelerin sorumluluğu: Birlikte gelecek inşası”

Gelecek kaygısının, günümüzde gençlerin en temel sorunlarından biri olduğuna işaret eden Prof. Dr. Durman, bunun yalnızca ekonomik verilerle açıklanamayacağını söyledi. Bilginin hızla eskiyor olması, mesleklerin dönüşmesi ve sosyal ilişkilerin dijital ortama taşınması gibi faktörlerin gençleri derinden etkilediğini belirten Prof. Dr. Durman, bu farkındalığın bazı gençleri cesaretlendirdiğini, bazılarını ise içe kapanmaya sürükleyebildiğini dile getirdi.

Üniversitelerin bu kırılganlıkla baş etmeyi öğrenmek isteyen gençlere yalnızca ‘geleceğe hazır ol’ mesajı vermekle yetinmemesi gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Durman, bu geleceği birlikte anlamlandıracak bir öğrenme ortamı inşa etmenin önemli bir sorumluluk olduğunu ifade etti.

Prof. Dr. Durman, üniversitelerin temel görevlerinden birinin öğrencileri hayata hazırlamak olduğunu belirterek, bu tür törenlerin yalnızca ödül alanlar için değil, tüm öğrenciler için ilham verici ve motive edici olduğunu dile getirdi. Kariyer merkezleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin bu süreçte kritik rol üstlendiğini belirten Prof. Dr. Durman, öğrencileri kendi ayakları üzerinde durmaya hazırlayacak ortamların üniversiteler tarafından sunulması gerektiğini aktardı.

Dalan: Marifet iltifata tabidir

Üniversitenin Kurucu ve Onursal Başkanı Bedrettin Dalan ise konuşmasında, akademik başarının ardında yatan emeği vurguladı:

“Marifet iltifata tabidir. Başarı kolaylıkla elde edilmez; emekle, sabırla ve azimle ulaşılır. Çok çalışın ama ezberci olmayın. Açık kalpli düşünen ve öğrendiğini hayata tatbik eden iyi bir insan olmak çok önemlidir. Bugün burada ödül alan öğrencilerimizi yürekten kutluyor, tüm öğrencilerimize daha da büyük başarılar diliyorum.”

Öğrenciler: Pes etmedik, görünür olmak bize cesaret verdi

Törende ödül alan öğrencilerden İngilizce Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden Zeynep Demirci ise duygularını şu sözlerle paylaştı:

“Not ortalamam 4.00 tam puan. Bu başarıdan ve üniversitemizin bizleri bu şekilde teşvik etmesinden dolayı çok mutluyum. Ailemi onurlandırdığım için ayrıca sevinçliyim. Akademik başarıyı yalnızca notlarla sınırlı görmüyorum. Yeni şeyler öğrenebilmek ve öğrendiklerimi hayata geçirebilmek, benim için en az notlar kadar önemli. Gerçekten bu işin temelinde emek var. Hayatta bir hedefiniz varsa, not ortalaması bu hedefe ulaşmada belirleyici bir etken oluyor. Özellikle yüksek lisans yapmak isteyenler için bu oran büyük önem taşıyor. Başarılı olmak isteyen öğrenciler asla pes etmesin. Ben de birçok kez pes etme noktasına geldim ama her seferinde daha da hırslanarak yoluma devam ettim.”

Bilişim Sistemleri ve Teknoloji Bölümü öğrencisi Taylan Özveren de şunları söyledi:

“Bugünkü ödülümü 3.93 not ortalamasıyla aldım. Akademik başarı benim için önemli. Elbette tek başına yeterli değil ama üniversite hayatımızda üzerine düşünmemiz ve önem vermemiz gereken bir alan olduğunu düşünüyorum. Bu törenin gerçekten motivasyon üzerinde büyük bir etkisi olduğunu gördüm. Çünkü başarının önemsenmesi ve ödüllendirilmesi daha fazla teşvik ediyor. Genel olarak akademik hayatı dengeli ve sağlam bir şekilde yürütmek gerektiğine inanıyorum. Dersleri daha iyi öğrenmek ve sonrasında bunları gerçek hayatta uygulayabilmek için süreci ciddiyetle takip etmek çok önemli.”

(DHA)

Related Posts

SON DEPREMLER CANLI ANLIK AFAD VE KANDİLLİ 22 MAYIS | Ege’de kokutan deprem: Muğla sallandı! Az önce deprem mi oldu? Son deprem ne zaman, nerede, kaç büyüklüğünde oldu?

Son dakika depremler 22 Mayıs listesi en çok merak edilip araştırılanlar arasında ilk sırlarda yer alıyor. AFAD Ege Denizi’nde saat 06:19’da 6.0 büyüklüğünde deprem meydana geldiğini bildirdi. Depremin Muğla’nın Datça ilçesine yaklaşık 170 kilometre uzakta gerçekleştiği öğrenildi. Yaşanan depremler sonrasında ise gözler “Son deprem nerede ne zaman kaç büyüklüğünde oldu?” sorusunun cevabına çevrildi. Peki, son deprem nerede ne zaman kaç büyüklüğünde oldu? İşte merak edilip araştırılan sorunun cevabı…

İSKİ İSTANBUL BARAJ DOLULUK ORANLARI 21 MAYIS | İSKİ Baraj doluluk oranı yüzdesi kaç oldu?

İstanbul baraj doluluk oranları İstanbul’da meydana gelen son yağışların ardından merak konusu oldu. İSKİ tarafından günlük doluluk oranı raporu yayınlandı. İstanbul’da sabah saatlerinde baraj doluluk oranları yüzde 80 seviyesinin altında seyrediyor. Peki, 21 Mayıs İstanbul baraj doluluk oranı yüze kaç? Merak edenler için ayrıntıları haberimizde derledik. İşte 21 Mayıs baraj doluluk oranı detayları…

TÜRKŞEKER kura çekim tarihi belli oldu mu? Türkiye Şeker Fabrikaları işçi alımı kura çekimi ne zaman yapılacak?

Türkşeker kura çekim tarihi, işçi alımı kapsamında başvuru işlemlerini tamamlayan adaylar tarafından sorgulanıyor. Türkiye Şeker Fabrikaları AŞ (Türkşeker), çeşitli illerde 1685 daimi işçi alımı gerçekleştirecek. Alımlar kapsamında başvuru işlemleri de 14-18 Nisan tarihleri arasında alındı. Ayrıca adayların belirlenen 29 Nisan – 6 Mayıs 2025 tarihleri arasında iş başvurusunda bulundukları Fabrika Müdürlüklerine iş başvurusunda bulundukları Fabrika Müdürlüklerine istenen belgelerin teslim edilmesi gerektiği ifade edilmişti. Diğer taraftan Ankara, Eskişehir, Malatya, Kastamonu, Ağrı, Burdur, Elazığ, Kars ve Yozgat işçilerin istihdam edileceği iller arasında yer alıyor. Peki TÜRKŞEKER kura çekim tarihi belli oldu mu? Türkiye Şeker Fabrikaları işçi alımı kura çekimi ne zaman yapılacak? İşte konu hakkında bilgiler…

Bakan Tekin, öğrencilerle bisiklet etkinliğinde buluştu

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul programı kapsamında Atatürk İlkokulunu ziyaret ederek öğrenci ve öğretmenlerle bir araya geldi. Bakan Tekin, okulda öğrencilere yönelik çeşitli eğitim etkinliklerine katıldı ve öğretmenlerle sohbet etti.

LGS ne zaman 2025, sınav giriş belgesi yayımlandı mı? Geri sayım başladı! LGS’ye kaç gün kaldı?

LGS sınavı 2025 geri sayım başladı. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Haziran ayında gerçekleştirilecek Liselere Geçiş Sistemi kapsamındaki merkezi sınavın başvuru işlemleri “e-Okul” üzerinden tamamlandı. LGS 2025 birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru sorulacak 75 dakika süre verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak ve 80 dakika süre verilecekLGS sınav giriş belgesi yayımlandı mı, LGS ne zaman 2025? LGS’ye kaç gün kaldı? İşte, LGS sınav tarihi 2025

Derslerdeki başarısızlık ‘istismarı’ haber veriyor olabilir

Yapılan araştırmalar, öğrencilerin derslerdeki başarısızlığının istismar edilmeleriyle bağlantılı olabileceğini, öğretmenlerin de istismar ve ihmal konusunda risk altında olan çocukları tespit edebilmek için eğitime ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. İstanbul Kültür Üniversitesi Ceza Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEHAMER) Kriminoloji ve Şiddeti Önleme Bölüm Başkanı Doç. Dr. Münevver Mertoğlu, çocuk istismarının belirlenmesinde öğretmenlerin kilit rol oynadığını belirterek düşük akademik başarının bu konuda önemli göstergelerden biri olduğuna dikkat çekti.